Voor de dijkversterking Steyl-Maashoek is een nieuwe fase aangebroken. In opdracht van Waterschap Limburg gaat aannemerscombinatie Dijkzone Alliantie Steyl (Ploegam BV – Hollandia Infra – Dura Vermeer Landelijke Projecten) het winnende inschrijvingsontwerp voor de zelfsluitende waterkering aan de Maashoek in Steyl verder uitwerken.
De zelfsluitende waterkering is vormgegeven als een balkon met uitzicht op de Maas. Met het Maasbalkon blijft het vrije zicht op de Maas vanuit het monumentale kloosterdorp Steyl behouden. Het Maasbalkon vormt een vanzelfsprekend onderdeel van het kloosterensemble en voegt zich naadloos in het silhouet van Steyl. Bij hoogwater wordt de kering geactiveerd. Door de drijfelementen (vlotters) onder de constructie komt het Maasbalkon omhoog en vormt het (samen met de poorten) een aaneengesloten waterkering.
Het inschrijvingsontwerp is een nadere uitwerking van Esthetisch Programma van eisen van H+N+S Landscape Architects en Witteveen+Bos en de vlotterkering® van Vlotterkering bv. Het winnende team van Dijkzone Alliantie Steyl bestaat verder uit Ingenieursbureau Maters en De Koning, Svasek Hydraulics, Fugro, NEXT architects en Trafique b.v. | ontwerpers van landschap en leefomgeving. De impressies zijn gemaakt door ABRAWARE.
Winkelcentrum Het Stroink is genomineerd voor de Kern Jaarprijs. De prijs gaat naar de beste en meest inspirerende vastgoedontwikkeling van het jaar. De transformatie van Winkelcentrum Het Stroink is in opdracht van WP Retail Invest ontworpen door Vocus architecten, Blom&Moors en Trafique. De overige nominaties zijn BoLo Amsterdam, Grote Markt Oostzijde in Groningen, Winkelcentrum De Korf in Krimpen aan den IJssel, FORUM Rotterdam en House Modernes in Utrecht. We feliciteren van winnaars van Grote Markt Oostzijde: Gemeente Groningen, VolkerWessels Vastgoed en MWPO.
De Groene Boog is de nieuwe verbinding tussen de A16 (bij Terbregseplein) en de A13 (bij The Hague Rotterdam Airport). De nieuwe verbinding zorgt voor een betere ontsluiting van Rotterdam, Lansingerland en omgeving en zorgt voor ontlasting van de delen van de A20 en de A13 die het Rotterdamse stedelijke weefsel doorsnijden.
De Groene Boog wordt gerealiseerd door Dura Vermeer, BESIX, Van Oord, John Laing, Rebel en TBI, in opdracht van en in samenwerking met Rijkswaterstaat, Gemeente Rotterdam - Stadsontwikkeling, Gemeente Lansingerland en Recreatieschap Rottemeren. De Rottemerentunnel en alle overige kunstwerken zijn ontworpen door Quist Wintermans Architekten. De landschappelijke inpassing is ontworpen door H+N+S Landscape Architects en Trafique b.v. | ontwerpers van landschap en leefomgeving.
De Stadsdijken in Zwolle beschermen de bewoners van Zwolle tegen hoogwater in het Zwolle-IJsselkanaal en het Zwartewater. In opdracht van Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDOD) werkt de Dijken Alliantie Zwolle (DAZ) aan de versterking van de Stadsdijken, als onderdeel uit van nationale Hoogwaterbeschermingsprogramma (HWBP). Het definitief ontwerp is afgerond en het Algemeen Bestuur van het WDOD heeft ingestemd met het projectplan Waterwet Stadsdijken Zwolle. De DAZ bestaat uit aannemerscombinatie Dura Vermeer en Ploegam, Tauw, Fugro, H+N+S landschapsarchitecten en Trafique.
De realisatie van de nieuwe wijk Zwethof, aan de zuidrand van Zoeterwoude, komt op stoom. Het ontwerp van Faro architecten en Feddes Olthof landschapsarchitecten bestaat uit eilanden met woningen aan erven. Elke erf heeft een hoofdhuis met een prominent oriëntatie op de nieuwe Laan van Zwethof. In opdracht van AM Wonen en gemeente Zoeterwoude wordt het landschapsontwerp uitgewerkt door Adcim, Infrasturing en Trafique.
De transformatie van station Harburg Hamburg is voltooid. In het kader van het project van Smart City | DB is station Harburg Hamburg getransformeerd en heeft de monumentale Bahnhofsgarten op het middenperron zijn groene en uitnodigende karakter terug gekregen. Door de structuur van diagonale paden worden reizigers uitgenodigd om de tuin te betreden. In totaal zijn 30 nieuwe bomen, 20 nieuwe heesters en 15.000 vaste planten aangeplant. Op strategische plekken in de tuin zijn zitgelegenheden aangebracht, zodat de reizigers gemakkelijk en informeel kunnen genieten van de nieuwe stationstuin. Het integrale ontwerp is gemaakt door Blom&Moors. De buitenruimte is ontworpen door Blom&Moors, Liesbeth Rijnja (beplanting) en Trafique b.v. | ontwerpers van landschap en leefomgeving. De uitvoering van de buitenruimte is gedaan door Schlatermund Garten- und Landschaftsbau.
Trafique groeit als hardhout langzaam, maar sterk. Sinds begin dit jaar bestaat het team van Trafique b.v. | ontwerpers van landschap en leefomgeving uit Laurens van Beuzekom, Chris Verstappen, Mariska Blankespoor, Roderik van Hal, Anna Weijers en Arjan Vergeer. Foto: Arnaud Mooij
Voorgaande nieuws edities
Wilt u meer informatie? Bel of mail ons dan.
© Trafique 2023 | t: 06-54 31 88 39 | e: info@trafique.nl | i: www.trafique.nl